No credible investigation of the Pylos shipwreck without the announcement of the Hellenic Costguard

FacebookTwitterE-mailPrint

No credible investigation of the Pylos shipwreck without the announcement of the Hellenic Costguard

View Original

epda.gr | 28 Ιουνίου 2023

Η Εναλλακτική Παρέμβαση για το ναυάγιο της Πύλου: Ένα κρατικό έγκλημα που περιμένει να δικαστεί (Ανακοίνωση ΕΠΔΑ, 28/6/2023)

Εκφράζουμε τη βαθιά οδύνη μας για τον θάνατο εκατοντάδων συνανθρώπων μας στο ναυάγιο στα ανοιχτά της Πύλου την 14η Ιουνίου του 2023 και δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας στις οικογένειες, τους οικείους τους, αλλά και στα επιζώντα θύματα. Ως Εναλλακτική Παρέμβαση – Δικηγορική Ανατροπή βρεθήκαμε από την πρώτη στιγμή στο δρόμο, συμμετέχοντας με μπλοκ στη μεγάλη διαδήλωση διαμαρτυρίας της 15ης Ιουνίου στην Αθήνα. Το πολύνεκρο αυτό ναυάγιο είναι το μεγαλύτερο κρατικό έγκλημα στα σύνορα του ελληνικού κράτους. Εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές θα μπορούσαν να έχουν διασωθεί, με δεδομένο ότι για πάνω από 13 ώρες (ήδη από τις 12:47 της 13/6) το πλοίο είχε εντοπιστεί από τη Frontex [1] και τις ελληνικές αρχές [2], στον χώρο ευθύνης (FIR) των οποίων βρισκόταν. Οι επιβαίνοντες στο πλοίο είχαν ήδη σημάνει κατάσταση κινδύνου με κλήση προς την οργάνωση Watch The Med – Alarm Phone στις 15:17 (ελληνική ώρα) [3], η οποία με τη σειρά της ενημέρωσε τις ελληνικές αρχές στις 17:53, ενώ και μόνο η εικόνα ενός σιδερένιου σαπιοκάραβου, χωρίς σημαία, με εκατοντάδες (ίσως και 700) επιβαίνοντες και από κάποια στιγμή χωρίς δυνατότητα κίνησης [4], δεν άφηνε καμία αμφιβολία για την ανάγκη διάσωσης. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, κυβερνήτης του εμπορικού πλοίου Faithful Warrior που προσήλθε στο σημείο κατόπιν εντολής του Ελληνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης είχε ήδη ενημερώσει το Κέντρο από τις 21:45 της 13/6 ότι “το σκάφος κλειδωνιζόταν επικίνδυνα λόγω των υπεράριθμων ατόμων σε όλα τα καταστρώματα”, γεγονός που έχει καταγράψει στην Αναφορά του [5]. Δεν καταλείπεται λοιπόν καμία αμφιβολία ότι οι ελληνικές αρχές είχαν θετικές πληροφορίες, πολλές ώρες πριν το ναυάγιο (το οποίο έλαβε χώρα στις 02:00 της 14/6 παρόντος του Ελληνικού Λιμενικού) ότι το σκάφος βρισκόταν σε σοβαρό και επικείμενο κίνδυνο (“φάση κινδύνου”), δημιουργώντας έτσι υποχρέωση διάσωσης, όπως προβλέπει η Διεθνής Σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την θαλάσσια έρευνα και διάσωση (Search and Rescue – SAR) που υπογράφτηκε στο Αμβούργο το 1979, στην οποία η Ελλάδα προσχώρησε το 1980 και έχει κυρωθεί στην ελληνική έννομη τάξη με τον Ν. 1844/1989 (βλ. Κεφάλαιο 5, παρ. 5.2, περ. 3.1). Παρ’ όλα αυτά, το σκάφος του Λιμενικού Σώματος που προσήλθε στο σημείο δεν προέβη σε οποιαδήποτε ενέργεια διάσωσης, όπως το ίδιο το Λιμενικό δηλώνει.

Διαβάστε περισσότερα >>>