«Υπάρχουμε Mαζί» – Αποτελέσματα Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για τους πρόσφυγες

Facebook Twitter E-mail Print
Tuesday, May 22, 2018
«Υπάρχουμε Mαζί» – Αποτελέσματα Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για τους πρόσφυγες

Βραβευμένη αφίσα, Ε΄ Τάξη, Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης Ρεθύμνου. Μαθητές: Αγγελάκη Αδαμαντία, Σπαντιδάκης Χαράλαμπος, Παυλάκη Ελευθερία, Μωραΐτης Νικόλαος, Καλλιτσουνάκη Παρασκευή

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες σε συνεργασία με την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης Νέων(1) ανακοινώνει με χαρά τα αποτελέσματα του 21ου Διαγωνισμού Μαθητικής Δημιουργίας με θέμα «Υπάρχουμε Mαζί», που έλαβε χώρα κατά τη φετινή σχολική χρονιά.

Ο 21ος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας κάλεσε τους μαθητές και τις μαθήτριες από όλη τη χώρα να εκφράσουν δημιουργικά τη γνώμη, τις ιδέες και τις εμπειρίες τους για το τι σημαίνει για τα ίδια τα παιδιά η συνύπαρξη σε έναν κόσμο που φέρνει «Μαζί» τους πρόσφυγες με τις κοινότητες υποδοχής. Μαζί στο σχολείο, στη γειτονιά, στη δουλειά, στο πανεπιστήμιο, μαζί στις νέες εμπειρίες που φέρνει κάθε νέο ξεκίνημα.

Πάνω από 1000 μαθητές και μαθήτριες, ανάμεσά τους και παιδιά πρόσφυγες, συμμετείχαν στο φετινό Διαγωνισμό με την πολύτιμη στήριξη των εκπαιδευτικών τους. Σε 30 πόλεις της χώρας, που εκτείνονται από την Κρήτη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από τη Σάμο μέχρι την Πρέβεζα, παιδιά από 130 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων Εσπερινά σχολεία, Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, δούλεψαν, σε ομάδες είτε ατομικά, παρουσιάζοντας γραπτά κείμενα, αφίσες, κόμικ, βίντεο και φωτογραφίες. Ανάμεσά τους, τα πρώτα βραβεία απέσπασαν συνολικά 63 μαθητές και μαθήτριες από διάφορες περιοχές της χώρας, που ζωγράφισαν, έγραψαν ποιήματα, σκέφτηκαν πρωτότυπα μηνύματα «μιλώντας» για έναν κόσμο που δίνει την ευκαιρία σε όλους μας, πέρα από καταγωγή, θρησκεία, αναπηρία ή τραυματικές εμπειρίες, να υπάρχουμε «Μαζί».

Η αξιολόγηση των συμμετοχών πραγματοποιήθηκε από ομάδες μελών της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης Νέων ανάλογα με την ειδίκευσή τους. Πέρα από τα βραβεία, αρκετές συμμετοχές έλαβαν διάκριση για την αρτιότητά τους και την πρωτοτυπία έκφρασης. Παράλληλα, ενήλικες μαθητές συμμετείχαν για μια ακόμα χρονιά εκτός διαγωνισμού με πολύ αξιόλογες προσπάθειες.

Η Επιτροπή θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά όλα τα παιδιά και τα σχολεία που συμμετείχαν στο Διαγωνισμό με ταλέντο, συνέπεια και αυθορμητισμό.

Σ’ αυτή τη γη εγώ κι εσύ
ευτυχώς που υπάρχουμε μαζί
να απαλύνουμε τον πόνο
να μετριάσουμε τον φθόνο.[…]

Έλα και στη γειτονιά μου
μύρισε τη λεμονιά μου
πάρε το ποδήλατό μου
άγγιξε το όνειρό μου.

Θα φωτίσουμε και πάλι τις ζωές μας
θα κλείσουμε με αγάπη τις πληγές μας
και νικητές θα βγούμε στη ζωή
γιατί ευτυχώς υπάρχουμε μαζί.(2)

 

Οι συμμετοχές των παιδιών που διακρίθηκαν και τα αναλυτικά αποτελέσματα του Διαγωνισμού είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα: http://www.unhcr.org/gr/μαθητικός-διαγωνισμός-2017-υπάρχουμε-μ


(1) Στην Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, που διοργανώνει τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θεματολογία σχετική με τους πρόσφυγες συμμετέχουν: το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας – Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη – Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες.

(2) Απόσπασμα ποιήματος που διακρίθηκε από την μαθήτρια Ελένη Σάλτη της Στ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Δυτικής Φραγκίστας Ευρυτανίας.